24.02.2025
$
41.59
43.51
Columbus
-0.7
°С
Невелика хмарність

СИРНІ СНЕКИ ЗА ТЕХНОЛОГІЄЮ NASA ВИГОТОВЛЯЮТЬ УКРАЇНСЬКІ ПІДПРИЄМЦІ

19.10.2024
23:07:14
Поділитись:

Брати Вадим та Пилип Гришини створили снеки без барвників і консервантів, які на 100% складаються із сиру. Інформує Економічна Правда.

Гришини родом з Харкова – основний напрямок їх бізнесу, що вони заснували понад 15 років тому, – виробництво наборів для рукоділля. У 2015 році вони вирішили започаткували виробництво снеків. Уперше подібний продукт на основі сиру вони скуштували в США. В Україні схожих товарів тоді не було.

"Спочатку ми думали виробляти сир. Проте мене бентежило, що його треба зберігати в холодильнику, а це труднощі з логістикою. До того ж у сиру дуже короткий термін зберігання", – каже співзасновник snEco Вадим Гришин.

 

Два роки Гришини експериментували із сушінням сиру і зіпсували сотні кілограмів продукту в пошуках ідеального смаку. Їм вдалося створити снеки без барвників і консервантів, які на 100% складаються із сиру.

Через декілька років продукт з брендом snEco з’явився на полицях усіх великих українських мереж супермаркетів. Зараз компанія виробляє близько 100 тис. упаковок снеків на місяць і щороку подвоює виручку. Напередодні створені українцями сирні кульки отримали нагороду за інноваційний продукт на одній з найпрестижніших продовольчих виставок SIAL Paris, що проводиться у Франції.

 

Підприємці почали шукати спосіб довшого зберігання сиру без холодильника.

"Ми експериментували, поки не прийшли до технології мікрохвильової вакуумної сушки. Її винайшли в NASA у 1960-х роках, бо кожен кілограм, який підіймається на орбіту, коштує дуже дорого. Тому вирішили, що недоцільно астронавтам харчуватися продуктами, у яких може бути 80% води", – пояснює Гришин.

Засновники компанії вирішили використати цю технологію і почали експериментувати із сушінням сиру. Для появи першої комерційної партії знадобилися два роки. "Ми зіпсували тисячі кілограмів сиру. Інколи витягували з камери сирний батон, який склеювався і змішувався", – пригадує підприємець.

 

Сир сушиться за низької температури у вакуумі, тому висихає всередині і ззовні. Там сир спінюється, стає повітряним і хрустким, як попкорн. З кілограма сиру виходять 500 грамів снеків, які можуть зберігатися без холодильника два роки.

"Із зниженням тиску температура кипіння води теж знижується. У глибокому вакуумі вода кипить за температури 24-28 градусів. Завдяки вакууму сир під час сушки не плавиться, а висихає зсередини", – пояснює Гришин.

Від кустарного виробництва до продажу в мережах

Брати розподілили обов’язки так: Пилип відповідає за виробництво і технологічний процес, Вадим – за маркетинг, продажі та розширення бізнесу.

"Починали з того, що на звичайному побутовому принтері друкували етикетки і наше виробництво обмежувалося кількома сотнями упаковок. Зараз обсяги становлять 100 тисяч упаковок на місяць", – розповідає співзасновник snEco.

Спочатку сирні снеки продавали в магазинах, що спеціалізуються на екологічній та натуральній продукції. Згодом з’явилися два перші великі клієнти: ОККО та "Сільпо", з якими компанія співпрацює досі. У розширення виробництва, за словами співзасновника компанії, інвестували не менше мільйона доларів.

За останні кілька років компанія налагодила співпрацю з усіма великими національними ритейл-мережами, крім Metro, з якою ще веде перемовини. Останнім великим партнером стала мережа "АТБ".

За обсягом виручки компанія щороку зростає майже вдвічі. Винятком став 2022 рік, коли довелося релокувати виробництво з Харкова. Проте навіть того року оборот був більший, ніж у 2021 році. За 2023 рік оборот становив 27 млн грн.

"Ми використовуємо сири українського та євросоюзівського виробництв. Пармезан імпортуємо з Італії, гауду – з Німеччини та Нідерландів. З українських сирів використовуємо копчений сулугуні. Для дитячих снеків використовуємо твердий сир, який виготовляють наші партнери в Пирятині", – ділиться Гришин.

 

Зараз в асортименті виробника дев’ять смаків, оновлення лінійки триває. На виробництві не використовують барвники та консерванти – тільки спеції. Продукт довго зберігається без холодильника через повну відсутність у ньому води.

Підприємці отримали патент на корисну модель виробництва продукції за їх технологією в Україні. "Технологія дозволяє обробляти таким чином різні продукти. Зараз тестуємо її на фруктах, овочах і травах. Плануємо запустити проєкти у сфері переробки рослинної продукції", – анонсував Гришин.

 

Релокація з Харкова до Мукачево

У Харкові виробництво компанії розташовувалося в приміщенні колишнього радянського заводу. Багато років тому воно було стратегічним підприємством. "Коли почалася війна, ми втратили доступ до виробничих приміщень. Військові взяли завод під охорону", – пригадує співзасновник snEco.

Коли почалися обстріли Харкова, підприємець вивіз співробітників із сім’ями, які зголосилися покинути місто, на захід України. "Спочатку була релокація людей, бо люди – це найголовніше. Далі ми почали шукати варіанти, як зберегти хоч щось з наших активів. Нам дали два-три дні доступу до приміщення і ми вивезли основне обладнання та частину продукції", – розповідає Гришин.

 

Нагорода в Парижі

У 2024 році компанія вперше бере участь в одній з двох найбільших продовольчих виставок у ЄС – SIAL, яка проходить раз на два роки. Там представлені новітні продукти, технології та інновації в харчовій промисловості.

Цьогоріч на виставці представлені 7,5 тис. компаній із 130 країн. Хоча виставка пройде 19-24 жовтня в Парижі, але переможців журі вже визначило. Фірма snEco отримала нагороду SIAL Innovations 2024 в галузі молочної продукції.

"Ми вирішили, що наш продукт інноваційний, то чому б не спробувати? Був складний відбір. Спочатку – опис, фото виробництва і продукції. Коли коло учасників звузилося, журі попросило зразки для дегустації", – пояснює Гришин.

Коммпанія отримала дозвіл на використання спеціального позначення в маркуванні продукції. Співзасновник зазначає, що отримання премії відкриває багато дверей для експорту продукції в різні країни світу.

"Уперше в історії України український продукт на поважній виставці отримав нагороду за інновації. Ми пишаємося, що доводимо світу: в Україні виробляють не тільки сировину, а й продукти з високою доданою вартістю", – каже Гришин.

У найближчих планах компанії – збільшення виробництва й експорту в ЄС. "Головний план – продовжувати зростати щороку мінімум удвічі. Всередині України це майже неможливо, бо екстенсивно з потенціалу використали все, що могли. Розуміємо, що наш єдиний вихід – це експорт", – резюмує підприємець.

 

Останні новини

24.02.2025
14.10.20
ВЕСНЯНА ПОСІВНА 2025 - КУКУРУДЗА ПОВЕРНЕ ВТРАЧЕНІ ПОЗИЦІЇ
Аграрії коригують плани посівів залежно від ринкової кон'юнктури та змін клімату. Таку думку озвучил...
24.02.2025
13.20.52
ЕКСПОРТ ВИСОКООЛЕЇНОВОЇ ОЛІЇ УПАВ ДО 7-РІЧНОГО МІНІМУМУ
Експорт високоолеїнової соняшникової олії з України у 2024/25 МР продовжує скорочуватися, що характе...
24.02.2025
12.56.17
СТАТИСТИКА. ЗАКУПІВЕЛЬНІ ЦІНИ НА ЗЕРНО В УКРАЇНІ НА 24 ЛЮТОГО 2025 РОКУ
Середньозважені ціни закупівлі зернових та олійних культур в Україні на умовах CPT термінали, E...
24.02.2025
12.40.38
ПОГОДА УСКЛАДНИЛА ПЕРЕЗИМІВЛЮ ОЗИМИХ, АЛЕ НЕ Є КРИТИЧНОЮ
Друга декада лютого характеризувалася морозною, похмурою, в окремі дні з проясненнями погодою. Опади...
24.02.2025
11.41.05
У БЕРЕЗНІ ВІДБУДЕТЬСЯ РІЗКЕ ЗРОСТАННЯ ЦІНИ НА ХЛІБ - ЧЕРЕМІСІНА
Протягом 2024 року в Україні спостерігалося суттєве подорожчання продукції хлібопекарської галузі. У...
23.02.2025
22.49.03
СОНЯШНИК НА ВНУТРІШНЬОМУ РИНКУ ЗРІС У ЦІНІ
Найближчим часом в Україні відбудеться зниження активності в закупівлі соняшнику, що зумовлено готов...
23.02.2025
22.25.59
ЗНИЗИЛИСЬ ЦІНИ НА УКРАЇНСЬКУ ГМ-СОЮ
Ціни на генетично модифіковану (ГМ) сою на умовах DAP порти Чорного моря торгувалися в діапазоні 390...
23.02.2025
22.06.28
З 20 ЛЮТОГО В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ ЗУПИНЯЮТЬ ТРАНСПОРТ ПІД ЧАС ЗАГАЛЬНОНАЦІОНАЛЬНОЇ ХВИЛИНИ МОВЧАННЯ
Рада оборони Тернопільської області ухвалила рішення щодо запровадження з 20 лютого 2025 року додатк...
Всі новини