У весняно-літній період ціни реалізації яєць від промислових виробників України були нижче собівартості їх виробництва, тому в осінньо-зимовий період виробники прагнуть відновити прибутковість і, відповідно, підвищують оптово-відпускні ціни. Про це розповів виконавчий директор асоціації «Союз птахівників України» Сергій Карпенко, передає AGROPORTAL.
«На рівень зростання цін впливає низка чинників, але основні – це наскільки низькими були ціни влітку, і як змінилась вартість складників собівартості з початку року», – коментує фахівець.
За його словами, основним фактором впливу на ціноутворення є собівартість виробництва яєць, найбільшу частину в якій займає вартість комбікормів. Ця частина суттєво зросла через підвищення цін на зернові культури та продукти переробки олійних.
– Лише з початку року фуражна пшениця зросла в ціні на 70%, фуражна кукурудза – на 80%, шрот соняшниковий додав у ціні 60%, – зазначає Сергій Карпенко.
Додалися й інші чинники, що вплинули впродовж року на стрибок цін: подорожчання електроенергії для промислових споживачів, кормових добавок, ветеринарних препаратів, запчастин, пакувальних матеріалів. До цього потрібно додати зростання курсу національної валюти, заробітних плат, логістичних витрат, додаткових витрат на альтернативні джерела енергозабезпечення.