Низька якість продукції, не відповідність заявленим характеристикам, порушення термінів поставок – ці та інші проблеми заважають українським експортерам ягід ефективно завойовувати міжнародні ринки, вважає Ірина Кухтіна, президентка Асоціації «Ягідництво України». Про це повідомляє AGRONEWS.UA.
Аналізуючи тенденції світового ринку свіжих та заморожених ягід за останні 5 років, вона зауважила, що Україна займає впевнену позицію на міжнародному ринку з експорту замороженої малини. Позитивно, що останнім часом спостерігається тенденція до зменшення об’ємів продажів її до Польщі, як головного реекспортера української ягоди.
“З 2019 до 2022 рр. понад 50% українського експорту йшло через Польщу. З 2023 року наші виробники розпочали самостійно постачати заморожену малину в інші країни, відповідно експорт до Польщі впав на 14%. Тим часом Німеччина, Франція, Австрія та інші європейські країни – це потенційні споживачі української ягоди, однак потрібно пам’ятати, що вона має бути найвищої якості”, – наголосила Ірина Кухтіна.
Вона розповіла, що останні два роки на світовому ринку замороженої малини фіксується зменшення попиту. Ці тенденції потрібно враховувати і українським виробникам. Ірина Кухтіна прогнозує скорочення виробництва малини в світі. Такий шлях вже обрали Сербія та Польща, в Україні ж таких тенденцій поки що не спостерігається.
У експорті України на свіжий ринок лідирує лохина, об’єми постачання якої збільшилися, хоча ціна дещо впала. В країні чимало плантацій вийшли на свої промислові потужності, однак попит на цю ягоду в світі все ще зростає, тому на міжнародному ринку є місце для української лохини, переконана Ірина Кухтіна.
“До 2022 року більшість ягоди експортувалася через Польщу, останні роки цей показник впав на 22%, натомість на 11% у 2023 році зріс експорт до Німеччини, куди раніше лохину майже не постачали”, – зауважила експертка.
За її словами, нині виробники лохини в Україні самостійно будують ефективні ланцюжки постачання до кінцевого європейського споживача. Попит на ягоду зріс в Австрії, Чехії, Нідерландах та інших країнах.
Загалом, у минулому сезоні менше 30% лохини було експортовано до Польщі, 24% – до Нідерландів, 12% – до Великобританії, 12% – Німеччини, 8% – до Іспанії, а також відбулися об’ємні поставки до Молдови, куди ягоду раніше майже не постачали.